I got my background at ZingerBug.com

My Anny & our Baby & our Cat :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers
PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers
U got me! ^_^

They are my cute buddies :)

Friday, July 8, 2011

Siapa Mone pada diri saya- PART 2


PART 2


"ACCEPTED"


Sy ambil dia..

         Keesokan harinya, pagi2 lg sy da nmpk die dkt dpn pintu rumah. Sy nk sapa die tp mak n ayah xbagi. Sy biarkn die kt situ. Sedihkan, die masih lg tnggu di rumah sy walopn sy dah halau die. 

Sehari demi sehari berlalu sy cuba utk xhiraukan die tp die ttp muncul. Cuma, kali ini dari jauh sbb ayah pernah marah die bila die cuba2 nk msk dalam rumah. Xcukup dgn 2, ayah pernah ambil die dan bawa die pg jauh dari rumah sy. Ayah letak die dkt smpg jalan nun dkt depan sane.. tp esoknye die dtg lg. Sy pn xto ape lebihnye rumah sy?, knape die nk jd one of my family member sy?.. Mungkin die suka tgk sy main dgn arnab2 sy kot.. Mesti die pikir sy ni suka haiwan kn... Sy agak je la.. 

Satu pagi 2, mcm biase sy bg arnab2 sy mkn. Sy bg dieowg mkn pallet. Pas2 main2 jup.. Tetibe sy nmpk kucen 2 dtg trus dkt sangkar arnab sy, td sy nmpk die tgk dari jauh je mase sy bg dieowg ni mkn. Sy terkejut! sbb, tau x ape yg die bt?? Memandangkan pintu sangkar 2 terbuka, die trus masuk dan mkn pallet yg sy ltk dalam bekas mknan arnab sy.. Ya Allah! Seumur idup sy, inilah kali pertama sy tgk kucen makan pallet arnab.  Die mkn mcm die sngt2 lapar. Sy ambil die n letak dkt luar sangkar 2, kang arnab sy xlalu mkn lak bekas kucen. Bila sy tgk die, die mengiow ngiow..kemudian die trus cari pallet yg tumpah bawah sngkar arnab n mkn lg.. Saat 2 hati sy mmg sayu sngt wlpn masih lg terkezut n terkesima huhu... 

Mula pada saat itu lah sy amik keputusan nk bela die, sy angkt die n bawak die msk dlm rumah, sy bgtau mak n ayah yg sy akan jg die, ape yg terjadi lepas ini sy akn tanggung. Sy tgk die mcm happy. Macam da lega sbb ad org nk bela die. Sy namakn die MONE. Knape?? sy pn xtau.. tertiba terpikir nk nama kn die cm2 hehe..

So, alang2 dah tau die lapar gile td, sy amik nasik then gaul dgn ikan goreng yg ad bwh tudung 2 (seb beik xbasi, sbb 2 smlm punye huhu) bg die mkn, lepas bg die mkn sy bwk die mandi dlu.. bdn die kotor sbb selama ni die ddk kt luar umah n ske guling2 ats tanah.. Sy xske kucen yg kotor. 

Secara officiallnye, die da jd kucen sy, mak n ayah pn bole la trime die skrg neh. Sy tgk die bole pula main ngan arnab sy, xpernah tau tgk kucen main dgn arnab, tgk dieowg mkn arnab ada lah huhu. Sejak dari hari tu, die slalu main dgn arnab sy, kdg2 lawak siot haha.. xcaye?? tgk pic2 neh..



Amik timing nk terkam haha!! 



Die ske main dgn Si Bintik ni.. :) Sian Bintik jd mangsa buli :p



Terkam!!! hahaha




Sje je posing dpn mak sbb nk amik ati la 2 kn kn kn...


PART 3 akan menyusul kemudian :)

~xoxo~



Love,
Yuki

2 comments:

Iffah Afeefah said...

wahaha

gembire lagu

yukicumil said...

haha..love that song :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

^_^

Heart It